0.00zł








Listy z Bukowca
prosto do Twojej skrzynki ?

TAK, poproszę !





design: okinet.pl

engine: Mysklep.pl

Copyright © SklepBukowiec.pl
FAQ 

PL  English Italy


 

PL

Witamy Cię serdecznie w naszym sklepie. Cieszymy się, że rękodzieło jest Twoją pasją, bo Sklep Bukowiec stworzony został właśnie z myślą o Tobie. Tworzenie biżuterii to nieustające poszukiwanie nowych, wyjątkowych półproduktów wysokiej jakości. Właśnie po to jesteśmy, aby dostarczać prosto do Twojej pracowni przesyłki z inspirującymi produktami, które Ty przemienisz w zachwycającą biżuterię.

 

(1) JAK ZŁOŻYĆ ZAMÓWIENIE W SKLEPIE BUKOWIEC

 

1. Kliknij button „Moje konto” i zaloguj się na swoje konto, a jeśli jeszcze nie masz konta w naszym sklepie „Zarejestruj się”.

2. Przeglądaj produkty i dodawaj je do koszyka.

3. W każdej chwili możesz sprawdzić zawartość koszyka klikając na button „Koszyk”

Jeśli przy którymś produkcie widzisz różowy znak “!” to znaczy, że w naszym magazynie mamy mniejszą ilość produktu niż chciałabyś zamówić. Klikając na minus “-” zmniejsz ilość produktu aż różowy wykrzyknik “!” zniknie.

4. Jeśli w koszyku masz już wszystko, co chciałabyś kupić kliknij “Dalej”

5. Wybierz sposób dostawy zamówienia, który jest dla Ciebie najdogodniejszy i kliknij „Dalej” 

Dajemy Ci do wyboru różne opcje: Poczta Polska, Kurier DPD, odbiór osobisty. 

 Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje wraz z cennikiem dostaw.

6. Wybierz najwygodniejszy dla Ciebie sposób płatności i kliknij “Dalej”.

Masz do wyboru następujące sposoby opłacenia zamówienia: 1) PayU.pl  2) przelew bankowy 3) PayPal 4) płatność przy odbiorze.

Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje wraz z numerami naszych kont bankowych. 

7. Wyświetla się podsumowanie Twojego zamówienia. Sprawdź poprawność wszystkich danych i potwierdź zamówienie klikając “Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

8. Gotowe! Teraz wyświetli się numer Twojego zamówienia lub przekierowana zostaniesz na stronę gdzie dokonasz płatności online PayU.

Pamiętaj, aby po dokonaniu płatności powrócić na naszą stronę, w ten sposób system zatwierdzi zamówienie i przyjmie je do realizacji.

9. Z chwilą złożenia i opłacenia przez Ciebie zamówienia przystępujemy do jego realizacji. Nie później niż 3 dni robocze od otrzymania płatności paczka jest przez nas wysyłana.

10. W dniu wysyłki otrzymasz od nas wiadomość e-mail z informacją o wysyłce.

 

(2) FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

 

Czy jest minimalna wartość dla zamówienia?

Nie, w naszym sklepie nie obowiązuje minimalna wartość zamówienia.

 

Jak mogę dowiedzieć się o nowościach i promocjach w sklepie?

Zapisz się do naszego newslettera. Jak to zrobić ? Zaloguj się na swoje konto w naszym sklepie, przejdź na podstronę „Newsletter Subscriptions” i zaznacz okienko „Newsletter”

 

Czy przy zakupie większej ilości produktów obowiązują zniżki?

Sklep Bukowiec zajmuje się handlem detalicznym i dla wszystkich naszych Klientów mamy te same ceny. Jednakże często organizujemy promocje i wprowadzamy zniżki na wybrane lub wszystkiego produkty z oferty. Aby na bieżąco dowiadywać się o naszych promocjach zapisz się do naszego newslettera.

 

Nie mogę złożyć zamówienia, bo system cofa mnie do koszyka i nie pozwala wybrać opcji płatności i wysyłki, co się dzieje?

Wszystkie sprzedawane przez nas produkty są dostępne „od ręki”, to co sprzedajemy zawsze jest fizycznie w naszym magazynie. Dzięki temu realizujemy zamówienia maksymalnie szybko. Jeśli system blokuje złożenie zamówienia, to znaczy, że w magazynie mamy mniejszą ilość produktu niż chciałbyś zamówić. Właśnie dlatego wyświetla się „!” Sprawdź, czy przy żadnym z produktów w Twoim koszyku nie ma czerwonego wykrzyknika “!”. Zmniejsz ilość używając znaku minus “-” aż wykrzyknik zniknie i kontynuuj finalizację zamówienia.

 

Czym są koszty VAT widoczne na podsumowaniu zamówienia ?

Są to koszty podatku od dóbr i usług obowiązującego we wszystkich krajach UE i wliczonego w cenę wszystkich produktów.

 

Jakie są sposoby płatności za zamówienia ?

W naszym sklepie możliwe są 4 sposoby opłacenia zamówienia:

  • PayU.pl – szybkie i bezpieczne płatności online kartami kredytowymi / elektronicznymi VISA/MASTERCARD za pośrednictwem systemu PayU.

  • PayPal – szybki i bezpieczny system płatności online za pośrednictwem serwisu PayPal 

  • przelew bankowy – tradycyjny przelew bankowy bezpośrednio na konto naszego sklepu

  • płatność przy odbiorze osobistym w naszym biurze w Pruszczu Gdańskim lub kurierowi DPD przy odbiorze paczki.

 

Otrzymałam wiadomość, że moja płatność została anulowana, co należy zrobić?

Oznacza to, że Twój bank lub wystawca karty płatniczej zablokował płatność. Możliwym powodem jest brak środków na koncie lub inne przyczyny, znane tylko bankowi/wystawcy karty. 

 

Gdzie znajdę dane go przelewu i co mam wpisać w tytule przelewu ?

Dane do przelewu podane są zarówno na naszej stronie „PŁATNOŚCI” jak i znajdują się w zestawieniu zamówienia, które system automatycznie wysyła na adres mail. W tytule przelewu wystarczy wpisać numer zamówienia i nazwisko osoby, która składała zamówienie, np. "nr 2952, Zubka". Nie ma potrzeby wpisywania listy zakupów, gdyż do identyfikacji wpłacającego wystarczy nam sam numer zamówienia.

 

Złożyłam zamówienie, a chciałabym jeszcze coś dokupić, czy mogę to zrobić i czy oba zamówienia będą wysłane jedną przesyłką z jednym kosztem wysyłki?

Tak, w przypadku zamówień krajowych (dostawa na terenie Polski) możliwe jest łączenie zamówień i wspólna wysyłka. Zanim opłacisz pierwsze zamówienie złóż nowe. Gdy będziesz płacić, zsumuj wartość towaru z obu zamówień dodając jeden raz koszt dostawy. W komentarzu do nowego zamówienia napisz nam, że ma być ono wysłane razem z poprzednim. Jeśli masz wątpliwości ile powinnaś wpłacić, napisz do nas, podsumujemy oba zamówienia i wyślemy Ci wiadomość. 

 

Czy mogę zamówić wysyłkę do Włoch ? Do jakich krajów poza Polską dostarczacie paczki ?

Prowadzimy wysyłkę do wszystkich krajów członkowskich UE: Austria ,Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania.

flags

Jeśli mieszkasz obecnie w jednym z tych krajów możesz spokojnie u nas zamawiać a towar wyślemy bezpośrednio do Ciebie. Pamiętaj tylko złóż zamówienie zgodnie z instrukcją podaną w języku angielskim dla naszych zagranicznych Klientów. Tutaj ją znajdziesz. 

 

Jaki jest koszt przesyłki krajowej ?

Koszt wysyłki zależy od wybranego przez Ciebie sposobu dostawy oraz wartości zamówienia. Tutaj znajdziesz szczegółowy cennik.

Zamówienia o wartości powyżej 400 zł wysyłamy do Ciebie GRATIS kurierem DPD. 

 

Jaki jest koszt przesyłki zagranicznej ?

Koszt wysyłki Pocztą Polską jest wyliczany automatycznie na podstawie wagi i wartości przesyłki oraz kraju przeznaczenia. Koszt dostawy możesz poznać zanim jeszcze zdecydujesz się na złożenie zamówienia. Jak ? Włóż produkty do koszyka. Przejdź do koszyka i kliknij „Dalej” / „Continue”. System wyświetli informację ile będzie Cię kosztowała wysyłka tego co już masz w koszyku, a jeśli dodasz coś lub usuniesz, system automatycznie skoryguje kwotę. Im większa waga paczki tym koszt jest wyższy. Tak więc produkty ciężkie podnoszą znacznie koszt, a lekkie nie wpływają tak znacząco.

Nie pobieramy od Was żadnych opłat za pakowanie, całą należność jaką płacicie za wysyłkę, przeznaczamy na pokrycie opłaty pocztowej pobieranej od nas przez Pocztę w chwili nadania przesyłki.

W przypadku większych pilnych zamówień, istnieje też możliwość wysyłki kurierem DPD. Jeśli jesteś zainteresowana taką formą dostawy, skontaktuj się z nami, napiszemy Ci czy do Twojego kraju możemy w ten sposób wysłać paczkę. Koszt przy wadze paczki do 30 kg wynosi około 150 zł = 37 euro, niezależnie od wartości zamówienia.

 

Jaki jest czas oczekiwania na realizację zamówienia ?

Przesyłki wysyłane są maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania Twojego przelewu.

 

Czy mogę przyjechać do siedziby firmy i odebrać zamówienie osobiście ?

Tak, możliwy od odbiór osobisty zamówienia złożonego w sklepie internetowym. Jednak przed przyjazdem koniecznie należy z nami skontaktować się telefonicznie, aby umówić dokładny termin. Punkt osbiorów osobistych Sklep Bukowiec, Pruszcz Gdański, Osiedle Bursztynowe, ul. Stefana Rogozińskiego 6/lokal s5. Oto mapka dojazdu.

Sklep Bukowiec - mapa

 

Czy odbierając osobiscie zamówienie w Pruszczu Gdańskim, będę mogła dokupić coś jeszcze na miejscu ? 

Obecnie nie ma takiej możliwości. Mijesce odbioru w Pruszczu Gdańskim jest naszą siedzibą przystosowaną wyłącznie do sprzedaży internetowej. Nie mamy typowej sklepowej ekspozycji, nie prowadzimy sklepu stacjonarnego i nie ma możliwości wybierania produktów bezpośrednio na miejscu.

 

Czy mogę zapłacić za zamówienie przy odbiorze paczki ?

Tak, dla przesyłek krajowych jest możliwość wysyłki KURIEREM za pobraniem . Należność powiększoną o koszty wysyłki (20 zł niezależnie od wartości zamówienia) pobierze wówczas pracownik firmy kurierskiej. 

 

W jakim terminie muszę opłacić zamówienie ?

Bardzo proszę o opłacanie zamówień w ciągu 14 dni od ich złożenia. Jeśli z jakichkolwiek powodów nie możecie dokonać płatności w regulaminowym terminie albo chcecie zrezygnować z zakupu, proszę poinformujcie mnie o tym od razu, szkoda aby blokowany był towar, który może innej osobie jest pilnie potrzebny. Unikajmy takich sytuacji, gdy paczka leży spakowana, a przelewu brak, ani żadnej nawet informacji. Rozumiem, że zdarzają się takie sytuacje gdy nagle nie mamy pieniędzy na opłacenie zamówienia więc mogę poczekać, ale proszę wtedy choć o krótką informację. 

 

Skąd będę wiedzieć na jakim etapie jest realizacja mojego zamówienia?

Powiadomimy Cię e-mailem o wysyłce towaru. 

 

Ile może trwać dostawa na terenie Polski ?

Czas dostawy zależy do wybranej opcji. Poczta Polska dostarcza przesyłki w ciagu 2-3 dni roboczych, Kurier doręczy ją następnego dnia roboczego po wysyłce.

 

Ile może trwać dostawa na terenie UE?

Dostarczenie przesyłki może trwać od 7 do maksymalnie 21 dni, od momentu kiedy otrzymasz od nas informację, że wysłaliśmy do Ciebie towar.

 

 

A teraz zapraszamy Cię na zakupy. Rozgość się w naszym sklepie, obejrzyj spokojnie nasze produkty, złóż zamówienie a my z przyjemnością dostarczymy je w najdalszy zakątek Polski i Europy.

 

Na każdym etapie kompletowania zamówienia służymy Ci pomocą. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało na biuro(at)sklepbukowiec.pl 

 

Ekipa Sklepu Bukowiec



EN

 

Welcome you to our shop. We guess that handcrafting is your passion, and this is great because Sklep Bukowiec has been created just for people like you! Creating jewellery demands seeking new and unique, high quality components all the time. It is our mission to deliver wonderful, inspiring products straight to your workshop, so that you can turn them into stunning pieces of jewellery.

Sklep Bukowiec is based in Poland, within the European Union, that’s why we can seamlessly deliver our products to Italy, Spain, France and all other EU member countries.

Both on our website and every day, when responding to our customer’s enquiries, we use English and Polish language. For the comfort of our clients we have as well prepared guides in English – you may find them here.

 

THIS GUIDE WILL HELP YOU TO SUCESSFULLY BROWSE AND PURCHASE PRODUCTS IN OUR ONLINE SHOP!

(1) HOW TO PLACE AN ORDER AT SKLEP BUKOWIEC

1. Switch to the English version of our website by clicking on the British flag button on the right.

2. Click on “My account” and log into your account, or, if you don’t have an account yet, click on “Register” and create an account.

3. Now, you can browse the products and add them to your cart.

4. Any time you can check the content of your cart by clicking on the "Cart” button.

PLEASE NOTE: if you see a purple exclamation mark “!” next to any of the products, it means that we have a lower quantity in our stock than you wish to buy. Please reduce the quantity by clicking on the minus “-“ button until the purple “!” mark disappears.

5. If you have added everything you wanted to your cart, click “Continue”.

6. Check the shipping cost and click “Continue”.

We ship orders with the Polish Post, which is the safest and least expensive shipping option. Our system automatically estimates the shipping cost based on the weight and value of your order, so that you can learn how much it will cost you.

 7. Click the most convenient payment option and click “Continue”.

You can choose one of 3 payment options: 1) PayU.pl  2) PayPal 3) Bank transfer

 8. Now you can see a summary of your order. Please double check if all the data is correct and confirm your order by clicking “CONFIRM MY ORDER with obligation to pay”.

9. Done! Now your order number will be displayed or you will be redirected to PayPal/PayU website, where you can complete your payment. 

Please be sure to go back to our website once you complete the payment, so that our system will confirm the order and proceed it to be filled for you.

 10. Once you have placed the order and completed the payment, we proceed to fill in the order. No later than 3 working days after we receive the payment, the order will be shipped to you.

11. On the day we send the parcel, you will receive an e-mail with the parcel tracking number, which will allow you to check the shipping status.

 

(2) FAQ – answers to the most frequently asked questions

 

Is there a minimum value for an order?

There is no minimum order value requirement in our shop.

 

How can I learn about new products and discounts at Sklep Bukowiec?

Subscribe our newsletter! How? Log in to your account and go to „Newsletter Subscirptions” and tick the „Newsletter” box.

 

Are there any discounts for ordering greater quantities of products from Sklep Bukowiec?

We focus on retail and same prices apply to all our customers. However we often introduce discounts and promotional campaigns applying to either some or all products from our assortment. To learn about our current promotions, subscribe to our newsletter. It is written in Polish, but we believe if you see a photo with “-20%” words, you will know what that means.

 

I can’t place an order because the system takes me back to the cart and doesn’t allow to choose the payment an shipping option. What’s happening?

We only offer products that are available on the spot and which we materially have in our stock, which allows us to proceed the orders with minimum time. If our system blocks your order from being placed, it means that we have a lower quantity of products available in stock than you wish to buy. That’s why you can see a purple “!” exclamation mark next to some products in your cart. Please reduce the quantity using the “-“ minus mark until th e”!” disappears, and then continue to place the order.

 

What are the VAT costs visible in the order summary?

They are the costs of the VAT tax applying to goods and services within all EU countries and included in the price of each product.

 

Can I receive an intra-community invoice without VAT tax?

Of course. If you are an entrepreneur and your company owns a valid European VAT number (which you can check here:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl), please let us know about that by adding this information as a comment to your order. In that case, please do not pay for the order at once. We will correct the value of your order and issue an intra-community invoice for you, and the order value will be decreased by the VAT tax. We will then let you know about the corrected order value so you can complete the payment either by bank transfer of PayPal.

 

What are the payment options?

To pay for an order at SklepBukowiec.pl you can choose one of 3 payment methods:

  • PayU.pl – fast and secure online credit card / electronic VISA/MASTERCARD card payments using the PayU system.

  • PayPal – fast and secure online payment system using the PayPal service.

  • Bank transfer – a regular bank transfer directly to our shop bank account. Please find the data for international money transfers in PLN currency HERE.

 

What are the details of each payment method?

If you choose VISA MASTERCARD card payment using the PayU.pl service, our system will redirect you to PayU.pl website. Please proceed as guided on the PayU.pl website. After you complete the payment, make sure to go back to SklepBukowiec.pl website, where your order number will be displayed. PLEASE NOTE that to confirm your order, you have to go back to our website! Otherwise our system will not confirm the order and we will not be informed about what you wish to buy!

 

If you choose PayPal, our system will redirect you to PayPal website where you will be able to complete your payment. Afterwards please go back to SklepBukowiec.pl website, where your order number will be displayed.

 

If you choose bank transfer, after you finish placing your order, the order number and bank transfer data will be displayed. Please complete the bank transfer and remember to include your order number in the transfer description (title).

 

What currency are the payments received in?

All payments are received in the Polish currency PLN. It does not mean that you should have means in Polish currency on your card or bank account! If you pay with PayU.pl or PayPal, these systems will convert the value from PLN to EUR and will charge the payment in the currency available on your card/account.

 

How to convert the prices in PLN to EUR?

The current exchange rate of PLN-EUR can be checked by clicking on the “PLN-EUR” button on the right side of our website. If you just want to estimate the prices in EUR, simply divide every price by 4 (knowing that 1 EUR is more or less 4 PLN). For instance, a 5-meter piece of PEGA soutache braid costs 4 PLN = 1 EUR. A 5-meter piece of Chinese soutache braid costs 2,5 PLN = 0,62 EUR.

 

I received a message saying that my payment has been cancelled. What should I do?

It means that your bank or card issuer has blocked the payment, possibly because there were not enough means available on the account, or for other reasons, known only to the bank / card issuer. In that case, it’s best to complete the payment with PayPal. Send us a message with your order number and the e-mail address which you use for PayPal transactions, and within a couple of hours we will send the PayPal payment request to you.

 

I placed an order, but I’d like to buy some more products, can I do that? Will both orders be sent in one parcel within the same shipping cost?

Because the cost of shipping an international parcel depends on the weight of the parcel, there is no possibility to combine international orders.

 

Do you ship to Italy? What countries (other than Poland) do you ship orders to?

We ship orders to all EU member states: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxemburg, Malta, The Netherlands, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, The United Kingdom.

we ship to

What is the shipping cost for international orders?

The shipping cost for international orders sent with the Polish Post is estimated automatically depending on the weight and value of the order. You will learn about the shipping cost before you decide to confirm your order! How? Go to your cart and click “Continue”. The system will display the shipping cost of what you have put to your cart. If you decide to add or delete anything, the system will automatically correct the shipping cost. The greater the weight of the parcel, the higher the shipping cost will be. So the heavy products have influence on the shipping cost, and the lighter products don’t affect it that much.

We don’t charge you for packing your order, all the shipping cost you are paying is dedicated to cover the cost of the postal charge.

In case of bigger & more urgent orders, there is a possibility to ship them with DPD courier company. If you are interested in this shipping option, let us know and we will check if that applies to your destination country. For parcels not exceeding 30 kg weight, the shipping cost is more or less 150 PLN = 37 euro, regardless of the value of the order.

 

How long does it take to complete an order?

Orders are sent within 3 working days after we receive your payment.

 

How do I know the status of my order?

We will inform you by e-mail when we send the parcel. The e-mail will include the tracking number which will allow you to check the shipping status of your parcel.

 

What is the delivery time within the EU?

The delivery can take from 7 to maximum 14 days, counting from the date we inform you about sending the parcel to you.

 

My parcel has the „Shipping in Warsaw” status since a couple of days. Why did it not leave Poland / why does the delivery take so long?

First, it does not mean that your parcel is still in Poland. Most probably it has already reached your country, but the Polish Post did not receive any feedback from your country post and that’s why the delivery status has not been updated. Please note down the parcel number which we have sent to you by e-mail, visit your local post office and check whether the parcel is not there already waiting for you.

 

And now, we would love to invite you for some shopping at SklepBukowiec.pl! Take your time, take a look at our products, and if you like them – we will be happy to receive your order and deliver it to you to every, even faraway spot in Europe!

 

During every step of the ordering process, we offer you our full support. If you have any questions just let us know atbiuro(at)sklepbukowiec.pl 

 

Sklep Bukowiec Team

 


  Italy

Benvenuti nel nostro negozio. Siamo contenti che l’artigianato artistico sia la Tua passione, perché il nostro Negozio Bukowiec è stato creato apposta per Te. Creare la bigiotteria significa una ricerca continua dei nuovi semilavorati di alta qualità. Siamo noi a consegnarti i pacchi pieni dei meravigliosi prodotti che Ti ispireranno a creare la bigiotteria meravigliosa.

Il Negozio Bukowiec è un negozio polacco. Siccome facciamo parte dell’Unione Europea, siamo capaci a spedire i nostri pacchi in Italia, Spagna, Francia e tutti gli altri paesi membri dell’UE.

Sulla nostra pagina web www.sklepbukowiec.pl e nella corrispondenza usiamo la lingua polacca e inglese ma per la Tua comodità abbiamo preparato un’istruzione nella Tua lingua madre che ha lo scopo di facilitare gli acquisti nel nostro negozio.

 

(1) COME EFFETTUARE L'ORDINE NEL NEGOZIO BUKOWIEC.

 

1) Prima di effettuare l’ordine assicurati che stai navigando sulla versione per i clienti stranieri. Clicca sull’immagine della bandiera inglese a destra.

2) Clicca “My account” (“Il mio conto”) e accedi al Tuo conto. Se non ce l’hai “Registrati”.

3) Puoi scorrere i prodotti e aggiungerli al Tuo carrello.

4) In ogni momento, cliccando sul “Cart” (“Carrello”) puoi controllare il contenuto del carrello.

Se accanto al prodotto vedi un punto esclamativo rosso “!” questo vuol dire che non abbiamo a disposizione la quantità scelta da te. Cliccando sul meno “-“ puoi diminuire la quantità del prodotto. Il punto esclamativo rosso“!” disparisce quando arriverai alla quantità disponibile al momento.

5) Se tutti i dati sono corretti fai un click sul “Continue” (“Continua”)

6) Controlla il costo delle spedizioni e clicca “Continue” (“Avanti”).

I nostri pacchi vengono spediti tramite la Posta Polacca, è il metodo più sicuro ed economico. Il sistema calcola il costo della Tua spedizione sulla base del peso e del valore dell’ordinazione.

7) Scegli il metodo di pagamento più conveniente e fai un click sul “continue” (“continua”).

Sono disponibili tre modi di pagamento: PayU.pl, PayPal e il bonifico bancario.

8) Apparirà il tuo ordine con tutti i dettagli – devi confermare l’ordine cliccando sul “confirm my order with obligation to pay” (“conferma il mio ordine con l’obbligo di pagamento”).

9) Fatto! Sul nostro sito vedrai il numero del tuo ordine o sarai reindirizzato sulla pagina PayPal/PayU. Ricordati di ritornare sulla nostra pagina dopo aver pagato, così il sistema confermerà l’ordine e in seguito potrà realizzarla.

10) Entro 2-3 giorni lavorativi dal momento della ricevuta del pagamento l’ordine sarà consegnato.

11) Quando l’ordine verrà spedito, riceverai tramite e-mail il codice del pacco grazie a cui potrai rintracciare la merce ordinata.

 

(2) FAQ – le risposte alle domande più frequenti

 

Esiste un importo d’acquisto minimo?

No, nel nostro negozio non è richiesto un importo d’acquisto minimo.

 

Come posso informarmi sulle novità e le promozioni?

Registrati per ricevere la nostra Newsletter. Come farlo? Accedi al Tuo conto, passa sulla pagina “Newsletter subscriptions” e clicca sulla casella “Newsletter”.

 

Quando ordino più prodotti viene applicato lo sconto?

Il negozio Bukowiec si occupa di vendita al dettaglio e sono applicabili sempre i prezzi presenti sul sito. Non si applica lo sconto ordinando più prodotti. Tuttavia, organizziamo spesso le promozioni durante i quali ci sono i sconti. Per essere sempre aggiornato registrati per ricevere la nostra Newsletter. Lo scriviamo in polacco, ma sicuramente una foto con lo scritto -20% sarà chiaro per Te.

 

Non riesco ad effettuare l’ordinazione. Il sistema va indietro e non riesco a scegliere il metodo del pagamento e della spedizione, cosa succede?

Tutti i nostri prodotti sono accessibili subito, dato che li abbiamo nel nostro magazzino. Così realizziamo le ordinazioni al più presto possibile. Controlla se accanto al prodotto scelto non troverai un punto esclamativo rosso “!”. Questo segno significa che abbiamo il prodotto scelto nella quantità minore che quella indicata da te. Diminuisci la quantità cliccando sul meno “-“ finché il punto esclamativo non disparisca. Una volta disparito continua il completamento del tuo ordine.

 

Che cosa è l’IVA(VAT) visibile nel riassunto dell’ordinazione?

L’IVA è un’ imposta applicata sul scambio di beni e servizi obbligatoria in tutti i paesi di UE ed è inclusa nel prezzo di tutti i prodotti.

 

Posso ottenere una fattura intracomunitaria senza l’IVA (VAT)?

Certo! Se svolgi un'attività economica e la Tua impresa possiede già la partita IVA (controlla qua: www.ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl) faccelo sapere. In tale caso, effettua l’ordinazione ma non lo pagare. Noi correggeremo il prezzo e Ti indicheremo la somma diminuita dell'importo dell'IVA. Potrai effettuare il pagamento tramite il bonifico bancario o PayPal.

 

Quali sono i metodi del pagamento per per effettuare acquisti?

Nel nostro negozio sono possibili 3 metodi di pagamento

PayU.pl – un metodo di pagamento on-line tramite le carte di credito/elettroniche VISA/MASTERCARD, sicuro e veloce.

PayPal – un metodo di pagamento sicuro e veloce tramite il conto PayPal

Bonifico bancario – l’ordine viene pagato tramite un bonifico bancario sul conto bancario del nostro negozio

I dati per i bonifici internazionali (in PLN) qua 

 

In che cosa consistono i seguenti metodi di pagamento?

Se scegli il pagamento con la carta VISA/MASTERCARD tramite PayU.pl, il nostro sistema Ti indirizzerà sul sito PayU. Segui le istruzioni. Dopo aver finito la transazione, tornerai sul nostro sito Bukowiec dove troverai l’informazione riguardante il numero del tuo ordine. ATTENZIONE! Dopo aver completato l’ordine, necessariamente torni sul sito SklepBukowiec.pl. Altrimenti il sistema non approverà l’ordine, anche se il pagamento sarà correttamente effettuato.

 

Se scegli il pagamento tramite il PayPal, il nostro sistema Ti indirizzerà sul sito PayPal. Segui le istruzioni. Dopo aver finito la transazione, tornerai sul nostro sito Bukowiec, dove troverai l’informazione riguardante il numero del tuo ordine.

 

Se scegli il bonifico bancario (banktransfer), dopo aver completato l’ordine apparirà il sito con il numero del tuo ordine e i nostri dati necessari per effettuare il prelievo. Si prega di scrivere il codice dell’ordine nel titolo del prelievo.

 

In quale valuta sono effettuati i pagamenti?

Tutti i pagamenti vengono effettuati in Zloty (PLN) ma Tu non devi avere la valuta polacca sul Tuo conto corrente. Se stai effettuando il pagamento tramite il PayPal, i sistemi convertiranno il valore PLN in Euro e preleveranno la somma nella Tua valuta.

 

Come convertire i prezzi polacchi in Euro?

Cliccando sul tasto PLN-EUR potrai controllare il tasso di cambio PLN-EUR. Se vuoi orientarti quali sono i prezzi nel nostro negozio, ti suggeriamo che 1Euro vale circa 4PLN, devi allora dividere ogni prezzo per 4, il risultato è il prezzo in Euro.

 

Ho ricevuto un messaggio che il mio pagamento è stato annullato. Cosa devo fare?

Se hai ricevuto in messaggio del genere questo vuol dire che la tua Banca oppure l’emittente della tua carta ha bloccato il pagamento – è possibile che il pagamento è stato bloccato per la mancanza di fondi oppure per gli altri ragioni che può conoscere solamente la Banca oppure l’emittente della carta. In questo caso il metodo migliore è effettuare il pagamento tramite PayPal. Mandaci un messaggio con il numero dell’ordine e l’indirizzo e-mail il quale stai usando quando fai le transazioni PayPal e noi entro qualche ora faremo un’ richiesta di pagamento tramite il sistema PayPal.

 

Ho effettuato l’ordine, ma vorrei acquistare ancora qualcosa. Posso farlo? I due ordini saranno spediti con lo stesso pacco e pagherò una volta sola per la spedizione?

Purtroppo, non esiste la possibilità’ di unire gli ordini che vanno spediti all’estero.

 

Posso ordinare la spedizione in Italia? A quali paesi tranne Polonia la merce viene spedita?

Noi spediamo i pacchi a tutti i paesi all’interno di UE:

Austria, Belgio, Bulgaria, Croazia, Cipro, Repubblica Ceca, Danimarca, Estonia, Finlandia, Francia, Germania, Grecia, Ungheria, Irlanda, Italia, Lettonia, Lituania, Lussemburgo, Malta, Paesi Bassi, Portogallo, Romania, Slovacchia, Slovenia, Spagna, Svezia, Regno Unito.

we ship to

A quanto ammontano le spese di spedizione?

Le spese di spedizione vengono calcolate automaticamente sulla base del peso, del valore del pacco e del paese di destinazione. Vedrai il costo della spedizione prima di approvare il tuo ordine. Come? Metti i prodotti dentro il carello. Passa al carello e fai un click sul “Continue” (“Continua”). Il sistema calcolerà quanto ti costerà la spedizione della merce che si trova all’interno del carello. Se aggiungi, oppure togli un prodotto, il sistema ricalcolerà automaticamente il prezzo della spedizione. Nel caso dei pacchi più grandi è possibile la spedizione tramite il corriere DPD. Se sei interessato a tale eventualità, contattaci. Il costo del pacco fino a 30kg ammonta a 130PLN = 37Euro indipendentemente dal valore dell’appalto.

 

Quanto tempo si deve aspettare per la realizzazione dell’ordine?

L’ordine sarà realizzato entro 3 giorni lavorativi dal momento della ricevuta del pagamento.

 

Come saprò in quale fase è la realizzazione dell’ordine?

Tramite e-mail riceverai il codice del pacco grazie a cui potrai rintracciare la merce ordinata.

 

Quanto tempo può durare la consegna sul terreno di UE?

La consegna della merce può durare da 7 fino a 14 giorni, dal momento quando riceverai da noi un’informazione che la merce è stata spedita.

 

Da qualche giorno il mio pacco ha lo stato “l’ordine a Varsavia”. Perché non ha ancora lasciato la Polonia? Perché la consegna dura così tanto?

Questo non vuol dire che la merce si trova sempre in Polonia. Probabilmente la merce è già nel tuo paese, ma la Posta polacca non ha ricevuto l’informazione dalla posta all’interno del tuo paese. Per questo motivo lo stato del pacco non è stato aggiornato.

 

Adesso Ti invitiamo a fare la spesa. Accomodati nel nostro negozio, guarda i nostri prodotti, esegui l’ordinazione e noi Te la consegneremo con piacere in ogni parte d’Europa.

Ti offriamo la nostra assistenza in qualsiasi momento del completamento dell’ordine. Hai ancora qualche domanda? Scrivici pure: biuro@sklepbukowiec.pl

 

La Squadra del Negozio Bukowiec :)


Kontynuuj Zakupy

Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Polski
English